Tiny Hand With Blue Heart

Alva!

Hej!
 
igår flyttade äntligen Alva in på berga! Jag var inte med och körde henne från öland till berga, då jag inte ville mossa första skoldagen, men mina föräldrar sa att hon hade varit jätte duktig och stått stilla hela vägen. 
 
När hon kom fram så gick vi en liten kort promenad så hon fick sträcka lite på benen innan hon fick gå in i sin box. Hon har aldrig stått på box förut men hon var hur lugn som helst och verkade trivas ganska bra ändå. Det märktes tydligt att hon var trött från att ha stått i transporten hela dagen. Efter det så hade vi ett möte med alla från elevstallet + allas föräldrar för att gå igenom regler och stalltjänstschema mm. 
 
Mötet höll på ganska länge men efter det så tog jag och Emelie en promenad med Diezel och Alva runt hela berga för att de skulle få röra lite på sig. 
 
Idag så red jag ut på alva med våran klasskompis Julia som har en häst som heter Bowen uppstallad på berga. Vi skrittade ut en liten sväng då Bowen har gått på bete och Alva inte har gått något på två veckor. Det gick sådär, Alva är en sån som avskyr att bli ensam och lämna stallet och de andra hästarna där och även fast Bowen var med så ville hon bara vända hela tiden vilket var jobbigt men vi ska börja träna på att inte vara lika beroende av andra hästar.
Då Alva även inte har så mycket respekt och ofta går på mig så tänkte jag även börja träna på att backa då det är bland det bästa man kan göra för att öva hästen att ha respekt för en. (Använde mig av detta bland annat när Jullan var dum i sommras och det funkade riktigt bra). 
 
I morrn ska vi testa att rida på utebanan och se hur hon reagerar på att vara där, hon är även rätt så öm i hovarna just nu eftersom hon är barfota och har inte hunnit köpa barfota boots ännu så kommer nog behöva rida ganska mycket på banan för att bergas ridvägar består till större delen bara av grusvägar vilket är lite jobbigt då. Men när jag köpt barfotabootsen så ska det inte vara några problem! 
 
Puss och kram! /Karro
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som kommer se)

Hemsida / Blogg:

Din Kommentar: