Tiny Hand With Blue Heart

Dator problem

Hej allesammans! Dessvärre funkar inte min data ännu då den sen 2 veckor tillbaka fastnat i någon uppdatering men får väl se vad jag gör! Så länge får jag blogga från telefonen eller något!

I Måndags fick jag hem min nya sadel eftersom min gamla helt enkelt inte passade Chattis nu när hon musklat om sig en del och jag trivdes inte helt i den när den var extra framskuren, men nu har vi verkligen hittat en superbra sadel det kändes redan igår som vi båda trivdes i!
Kände från första början att sadeln kändes mer rätt för mig förutom att jag snabbt fick ta fram ett par temporära stigläder som blev mer som dressyrläder för mina korta ben.. Men fixade iallafall extra hål efter jag ridit klart!

Men iallafall, igår blev premiärturen med min sadel - En prestige ,hoppsadel, igen! Så samma märke då som innan! Men först la jag på sadeln och den låg som jag redan visste helt suveränt utan padd men jag gillar faktiskt att ha padd på för stötdämpande effekt - speciellt när man hoppar! Så satte på padden och sen red jag väldigt basic för att se så allt funkade!

Först skrittade jag lite och det var väl ingen större skillnad, men i traven och galoppen kändes stor skillnad kändes som hon rörde sig mycket fräschare och jag kom ju mycket närmre Chattis som ledde till en större inverkansförmåga för mig! Hon kändes väldigt fin och blev liksom en riktigt bra känsla från grunden och jag trivdes själv verkligen i sadeln!

Hoppade även ett litet hinder som stog framme på ena kortsidan för att känna så det kändes okej med ett litet hinder också med sadeln! Och visst gjorde det det! Hur fin som helst och kändes faktiskt som hon tog för sig mer nu och så det var ju kul!

/Linn



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som kommer se)

Hemsida / Blogg:

Din Kommentar: