Tiny Hand With Blue Heart

Jobbdag 2

Hejsan!
Idag var då min och Emelies andra jobbdag. Idag har vi fått hämta in alla hästarna från sommarhagarna, eftersom att dom skulle skos. Sen varteftersom hästarna blev skodda så skrittade jag och Emelie ut dom på en liten runda. Sen har vi släppt ut dom i deras nya hagar. Därefter mockade jag och Emelie fyllde vatten i hagarna. Sist soppade vi rent hela stallet och gjorde det fint då ett ridläger drar igång imorgon. Mer än så har vi inte gjort idag, haha. Att skritta en runda tog så himla lång tid på grund av att hästarna var segare än segast. Jag fick även prova en av dom nya hästarna idag, Lotus. Väldigt trevlig häst måste jag säga, känns verkligen inte som en 17-årig. 
Tyvärr så har Rapid aka Ragge blivit förkyld. Han snorar och hostar men har ingen feber. Så han får stå inne idag och så ska vi kolla till honom imorgon också. Eftersom att han står inne nu så får han lite kvällsfoder som Emelie gick ner och gav honom. 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som kommer se)

Hemsida / Blogg:

Din Kommentar: