Tiny Hand With Blue Heart

Jobbdag 3

Hejsan! Idag var vår tredje jobbdag och även dag ett på ridlägret!
Vi började dagen med utsläpp av Ragge och Pirat som stått inne under natten pga Ragges förkylning som idag verkade mycket bättre!
Efter det var det frukost och väl tillbaka i stallet tog vi in Blockbuster eller Buster som han kallas, vi slängde på honom utrustningen och sen gick vi med Jessica ner som skulle tömköra honom då han är lite ovan vid allt som ridning heter!
När lägerdeltagarna kom hämtade vi hem hästarna och red sedan ut, jag hade Ragge och Joz fick testa Toja! Jag jobbade Ragge i en lägre form men när han började hosta fick han skritta på längre tyglar medan de andra travade på banan! Väl tillbaka bestämde vi att jag skulle rida en av dom nya, Bobby, som under sitt liv fått traggla runt i ett ridhus och därför inte är van vid livet ute! Men han blev så glad och framåt och inte alls nojjig! En riktigt fin häst!
När vi kom tillbaka så smörjde vi all utrustning och sen var det lunch!

På em var lägerdeltagarna i trav och körde så vi släppte ut alla hästar och mockade och fixade med stallet hela eftermiddagen tills vi slutade!
Imorgon ska vi rida på fotbollsplan vilket hästarna brukar tycka är kul! Jag ska ha Bobby och Joz Toja igen!

Alla hästar tycker att det är rätt skönt att stå inne på dagen och sova innan vi släppet ut dom igen!

Puss och kram från Emelie



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som kommer se)

Hemsida / Blogg:

Din Kommentar: