Tiny Hand With Blue Heart

Jobbdag ???

Hej!

Dagarna går i ett just nu så såhär i efterhand är de svårt att komma ihåg vad som händer vilken dag men igår välkomnade vi alla ettor som flyttade in på internatet och idag har vi jobbar i spöregn hela dagen! Vi har ridit tre hästar varje dag ungefär men iom att de regnade idag så skippade vi sista rundan då vi bara skulle rida ut på vår 22 åring och en av 17 åringarna så dom fick vila idag men jag red Bobby och Toja och Joz red Ragge och Lotus!
Toja kan vara en riktig piss märr och idag kom det humöret fram när vi tog en galopp i ridhuset, hon tvärnitar och typ låtsas vara rädd för något och bara vägrar gå fram eller bak! Hon blir typ orörlig så när detta hände för typ fjärde eller femtegången så röt jag till men inget hände så jag bara gav upp och när sånt händer har jag så svårt att hålla tårarna inne men det är så löjligt att gråta för att en häst är på dåligt humör tycker jag!

Men men, har myst rätt mycket med skolans nya 6 åring Buster vilket alltid gör mig glad!

/Emelie

Eddie idag! Han får sån hängläpp när han blir trött!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som kommer se)

Hemsida / Blogg:

Din Kommentar: